Input:

Provedba zakonske obveze izbora povjerenika radnika za zaštitu na radu

21.11.2022, , Izvor: Verlag Dashöfer

2022.11.1.2 Provedba zakonske obveze izbora povjerenika radnika za zaštitu na radu

Alan Vajda, mag.iur.

Navedenim tekstom obrađujemo problematiku koja se odnosi na provedbu postupka izbora povjerenika radnika za zaštitu na radu koji je reguliran odredbama Zakona o zaštiti na radu (Narodne novine, broj 71/14, 118/14, 94/18 i 96/18), Zakona o radu (Narodne novine, broj 93/14, 127/17 i 98/19) i Pravilnika o postupku izbora radničkog vijeća (Narodne novine, broj 3/16, 52/17 i 138/20).

Povjerenik radnika za zaštitu na radu je radnik koji je izabran sukladno odredbama Zakona o zaštiti na radu, Zakona o radu i Pravilnika o izboru radničkog vijeća kako bi zastupao interese radnika iz zaštite na radu.

S obzirom na to da je izbor povjerenika radnika za zaštitu na radu, poslodavac bio u obvezi provesti u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu Zakona o zaštiti na radu, mandat povjerenika imenovanih ili izabranih na temelju prije važećeg Zakona o zaštiti na radu prestao je istekom 60 dana od dana stupanja na snagu Zakona, odnosno 19. kolovoza 2014. godine.

Prava i obveze povjerenika radnika za zaštitu na radu

Povjerenik radnika za zaštitu na radu dužan je prema odredbi članka 71. stavka 1. Zakona o zaštiti na radu štititi interese radnika na području zaštite na radu te pratiti primjenu pravila, mjera, postupaka i aktivnosti zaštite na radu.

Stoga, Povjerenik radnika za zaštitu na radu ima pravo:

1) podnositi poslodavcu prijedloge vezane uz donošenje odluka iz zaštite na radu,

2) zahtijevati od poslodavca da poduzme odgovarajuće mjere u svrhu smanjenja i otklanjanja rizika,

3) podnositi pritužbe tijelima nadležnim za zaštitu na radu,

4) sudjelovati s poslodavcem u planiranju unapređivanja uvjeta rada, uvođenja nove tehnologije, uvođenja novih kemikalija i bioloških štetnosti u radni i proizvodni proces te poticati poslodavca i njegove ovlaštenike na provedbu zaštite na radu,

5) biti obaviješten o svim promjenama koje utječu ili bi mogle utjecati na zaštitu na radu,

6) izvršiti uvid i koristiti dokumentaciju poslodavca iz zaštite na radu,

7) primati primjedbe radnika u vezi s primjenom pravila zaštite na radu te ih prenositi poslodavcu ili njegovom ovlašteniku,

8) izvijestiti nadležnog inspektora i specijalistu medicine rada o svojim zapažanjima, odnosno zapažanjima radnika,

9) prisustvovati inspekcijskim pregledima i očitovati se na činjenično stanje koje utvrdi nadležni inspektor,

10)


 Pošaljite nam povratnu informaciju
Što mislite o našem portalu?
Vaša poruka je uspješno poslana.
Input: